|
|
|
Star |
Ahmet KEKEÇ
|
27 Mayıs kokuları geliyor
|
|
|
Bugün |
Ali Atıf BİR
|
Yumurtalar süngümüz, şemsiyeler miğferimiz...
|
|
|
Zaman |
Ali BULAÇ
|
Yumurta fikir değildir
|
|
|
Yeni Akit |
Ali İhsan KARAHASANOĞLU
|
Baro Başkanı, “Kanunu görmezden gelin” derse!
|
|
|
Milliyet |
Aslı AYDINTAŞBAŞ
|
PKK cemaatten ne istiyor?
|
|
|
Vatan |
Can ATAKLI
|
Yumurta “darbeci” taş “demokrat” olamaz
|
|
|
Sabah |
Engin ARDIÇ
|
"Kemalist olmayan" sol nasıl üretilir?
|
|
|
Bugün |
Gülay GÖKTÜRK
|
Tarih tekerrür eder mi?
|
|
|
Yeni Şafak |
Hakan ALBAYRAK
|
"Hicaba Azadlıq"
|
|
|
Akşam |
İsmail KÜÇÜKKAYA
|
İstanbul polisi nerede hata yaptı?
|
|
|
Milliyet |
Mehveş EVİN
|
Gülen okulları Hollanda Meclisinde
|
|
|
Sabah |
Nazlı ILICAK
|
CHP kurultayına doğru
|
|
|
Star |
Şamil TAYYAR
|
“Tayyip bey haddini aştı”
|
|
|
Akşam |
Serdar AKİNAN
|
Piç kuruları
|
|
|
Millî Gazete |
Sinan BURHAN
|
Sünniler Kerbela'nın neresinde?
|
|
|
Radikal |
Tarhan ERDEM
|
Çarşaf liste, nereden nereye?
|
|
|
|
|
|
Av Mevsimi
Serdar AYDIN
[email protected] |
|
Şener Şen ustayı en son 2007 yılındaki ‘’Kabadayı’’ filminde izlemiştim.
Üç yıl aradan sonra ‘’Av Mevsimi’’ filminde yine yönetmen Yavuz Turgul’la ama bu kez yanında Cem Yılmaz, filmin de ‘’gerilim-polisiye’’ olması merak konusu idi.
Film hakkında vizyona girmeden ve girdikten sonra çok şey yazıldı.
Filmi bir dostumla ailelerimizle birlikte izledik.
Sinemadan ayrılırken yaptığım ‘’beğendiniz mi ‘’ anketine herkes ‘’evet’’ cevabını verdi.
Film gerçekten izlenmeye değer.
Hatta polisiye-gerilim türünün şu ana kadar ki ülkemizdeki en önemli yapıtı olmaya da aday.
Ahmet Hakan’ın desteksiz atışlarına kanmayın!
Beklentinizi de çok yüksek tutmayın.
Biletinizi alıp koltuğunuza yerleşin.
Y. Turgul, Ş.Şen ve C.Yılmaz ustaların eline kendinizi bırakın…
****
Film Uğur İçbak’ın muhteşem görüntüleri ile başlıyor, kesik elin bulunması sahnesi harika.
Yavuz Turgul’un her filminde görmeye alıştığımız ‘’eski ve yeni’’ tiplemelerinde bu defa iki cinayet masası polisi var.
Avcı lakaplı Ferman, yani Şener Şen.
Deli lakaplı İdris, yani Cem Yılmaz.
Eski olan sezgileri, dikkati ve tecrübeleri ile icra ediyor mesleğini…
Yeni olan duyguları ve cesareti ile…
Filmdeki yan senaryolar özgün ve sıcak! Sizi bir tarafınızdan yakalıyor.
Ana senaryo finalinin erken ortaya çıkması bir handikap gibi dursa da yan senaryolarla bağı oldukça dramatik ve etkileyici.
Filmin sonuna kadar merakınız kamçılanıyor;
‘’Ferman’ın sürekli bileklere bakması, Müzeyyen’e bakan kızın yaptığı dua ve Battal’ın kızının saklanan hastalığı vs.’’
Finale doğru hepsi şaşırtıcı şekilde sonlanıyor.
Filmdeki diyaloglar nefis.
Emniyetteki cinayet masası biraz dağınık ve kalabalık görünse de.
Mekânlar iyi seçilmiş.
Giriş ve final sahnelerinin doğal görüntüleri Hollywood’un üstünde.
Deli İdris’in arkadaşlarını emekli ettikleri mekânda şarkı okuduğu sahne, bardaki ‘’Ben adam olmam’’ şarkısını dinlerken ve öldürüldüğü sahneler oyunculuk açısından muhteşem.
****
Filmin en önemli mesajı bulduğu böbreği daha çok ihtiyacı olana bağışlayanla
Böbrek bulmak için birçok cana kıyan iki adamın durduğu yer.
İki adam.
Birisi karısına adamış hayatını.
Diğeri başka hayatları kızına feda etmeye.
İkisi de avcı.
Ama sonunda güçlü olan değil erdemli olan ‘’avcı’’ oluyor.
Kötü olan ise hırslarının ve tuzaklarının avı haline geliyor.
Gücün ahlakı olmazsa nasıl helak ediyor insanı ve insanlığı…
Bunu izliyorsunuz.
Yavuz Turgul bilgece hikâyeler, kıssalar anlatıyor bize kamerası ile.
Sonunda hep iyilerin galip geldiği kadim doğu geleneği onun filmlerinde yeniden ete-kemiğe bürünüyor sinema salonlarında.
Eleştirecek hiçbir şey yok mu diyenlere ise
‘’Bende silahlı çatışma sahnelerinin acemice olduğunu söyleyebilirim.’’
Ayrıca abartılan rakı içme sahnelerini de yazabilirim.
Ancak bunlar filmin değerini azaltmıyor.
‘’Av Mevsimi’’ kış mevsiminin gelişiyle soğuyan iklimimize yürek sıcaklığını katıyor.
İzlemeye değer.
|
|
12 Aralık 2010 - 00:00:55 |
|
|
Dolar |
|
|
1.497
|
1.507
|
|
Euro |
|
|
2.000 |
2.015 |
|
Sterlin |
|
|
2.352 |
2.400 |
|
Altın |
|
|
66.88 |
67.54 |
|
IMKB |
|
|
66380 |
|
|