|
|
|
|
|
|
|
Hürriyet |
Ahmet HAKAN
|
Ve Hilmi ve Orhan ve İsmet
|
|
|
Radikal |
Akif BEKİ
|
Beyazların sitesine AK Parti neden giremiyor?
|
|
|
Yeni Şafak |
Ali BAYRAMOĞLU
|
Türkiye nereye doğru gidiyor?
|
|
|
Zaman |
Ali BULAÇ
|
Hiç davet edilmemeliydi
|
|
|
Milliyet |
Aslı AYDINTAŞBAŞ
|
Naipaul cehaleti ve hassasiyet faşizmi
|
|
|
Radikal |
Cüneyt ÖZDEMİR
|
Biraz da emretme komutanım!
|
|
|
BUGÜN |
Doğu ERGİL
|
Başlarken
|
|
|
Sabah |
Emre AKÖZ
|
Âleme verir talkını, kendi yutar salkımı
|
|
|
Star |
Ergun BABAHAN
|
Asker, hizaya gel CHP sen de!
|
|
|
Posta |
Mehmet Ali BİRAND
|
Yahudi Lobisi sırt dönünce her şey değişti...
|
|
|
Star |
Mehmet ALTAN
|
İşte budur
|
|
|
Millî Gazete |
Mehmet Şevket EYGİ
|
Asıl kölelik şehevî çıplaklıktır
|
|
|
Zaman |
Mümtaz'er TÜRKÖNE
|
Generaller de insandır
|
|
|
Bugün |
Nuh GÖNÜLTAŞ
|
Ey siyasiler, Twitter tek yönlü iletişim ortamı değildir...
|
|
|
Akşam |
Oray EĞİN
|
Bir tecavüzcü olarak Hıncal Uluç
|
|
|
Yeni Şafak |
Osman ÖZSOY
|
Bir rica ve dilerim son defa...
|
|
|
Vatan |
Ruşen ÇAKIR
|
Erdoğan Lübnan’da niye bu kadar popüler?
|
|
|
Yeni Akit |
Serdar ARSEVEN
|
“Yandaş medya”dan korkuyor mu?..
|
|
|
|
|
|
Edebiyat ve Siyaset
Cemil FAZIL
[email protected] |
|
Stendhal Parma Manastırı kitabında "Edebi bir eserde siyaset, bir konserin ortasında patlayan tabanca gibi kaba ama göz ardı edemeyeceğimiz bir şeydir. Şimdi çok çirkin şeylerden söz edeceğiz ..." sözleriyle aslında edebiyat-siyaset, edebiyatçı- siyasetçi ilişkilerini en güzel şekilde ifade ediyor.
Edebiyat tarihimize baktığımızda edebiyatçılarımızın çoğu aynı zamanda siyasetçilerdir. Bu bağlamda edebiyat tarihimizi incelersek, edebiyatçılarımızın toplumu dönüştürmek, belirli bir ideolojiyle yetiştirmek için verdiği çaba, estetik ölçülerden sanatsal yeniliklerden epey fazladır. Bunun en güzel örneğini okuduğumuz yazarlar kimlerse, hemen belli bir ideoloji etrafında etiketlendirip değerlendirmemiz açıkça ortaya koymaktadır. Kuşkusuz eleştiri geleneğimizin olmamasının bunda payı büyüktür. Eleştirmenlerimizin, belli kişiler etrafında, edebiyatı belli bir alana sıkıştırıp kendisini komuta merkezine oturtmaları, bu şekilde davranmaları bunu gösteriyor.
Eleştirmenler estetik bağlamında mı, yani sanatsal olarak mı edebi ürünleri değerlendiriyor yoksa ideolojik olarak mı? Bu sorunun cevabını edebiyat eleştirmenlerimizden Fethi Naci'nin Yüz Yılın Yüz Türk Romanı kitabına göz atarak vermeye çalışalım: Roman teorisi ve roman sanatı çerçevesinde romanlarımızı inceleyen en yetkin araştırmalardan olmasına rağmen, Fethi Naci bazı romanları incelerken, ideoloji bağlamında değerlendirdiği belli oluyor. Bu da edebiyatımızın, özellikle romanımızın hep bir ideoloji etrafında değerlendirildiği yazarların hep o bağlamda ele alındığını gösteriyor.
Ahmet Günbay Yıldız'ın Yanık Buğdaylar ve Sitem romanlarının eleştiririldiği sayfalar bunun en açık örnekleridir. İslamcı olarak etiketlenen, İslamcı kesimin Orhan Pamuk'u olarak değerlendirilen Ahmet Günbay Yıldız'ı eleştirmek için, islamcı iktidar partisi Akp'nin hükümet olduğu bu ortamda, İslamcı kesim kendisine bir Fethi Naci mi bularak romancımızı değerlendirecek? Bu soruya verilecek cevaplar eleştiri geleneğimizi tekrar gözden geçirmemizi sağlayacaktır.
|
|
17 Nisan 2010 - 02:58:26 |
|
|
Dolar |
|
|
1.465
|
1.475
|
|
Euro |
|
|
1.959 |
1.974 |
|
Sterlin |
|
|
2.306 |
2.350 |
|
Altın |
|
|
64.69 |
65.24 |
|
IMKB |
|
|
67148 |
|
|